Logo nedir? Lügat mazmunı olarak ana zıtlığı dilimizde amblem olan, bir maslahatin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, mazmunını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak maslahatletmenin veya organizasyonun sütun olarak yaptığı maslahati sembolize edebileceği kabil, markanın kendi mazmunı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çkızılışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bâtınerik ve anlamlara ehil olabilir.
Sorusu sorulduğunda lafız mazmunının dışında, birşu denli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan erkek veya kuruma neyin ve ne aktarıldığı enikonu önemlidir. Başka taraftan logo tasavvur çkızılışmasını yapacak erkek veya kurumun sizi ne anladığı ve logo çkızılışmanızı ne bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkızılışma sizin, maslahatletmenizin ve bundan ahir çkızılışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çkızılışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğmaslahattirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka bâtınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkızılışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype birden çok iş kayranı ile faaliyette kâin şirketler bâtınin elan çok yeğleme edilebilir. Uslu bir sektörde çalışma gösteren maslahatletmelerin çoğu kez logoları kolü simgeleme eder. Fakat birden zait kol ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda işaret etmek imkansızdır.
Logo ne maslahate yarar?
İşletmeler bâtınin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her ne markası olmayan bir işletme olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz mevsim aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile omuz omuza gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, tamam aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Müzelik halini düşünmeye çkızılışın. Markaların logoları olmadan harbiden marka olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple maslahatletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza dek adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasavvur” çkızılışması ile çıbanlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) söylem eder. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazı kişilerin bir dekorte teşhisnmasını sağlayan maslahataretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Yalnız, kolaylık anlaşılır, yolırlanması kolaylık, mümkün olduğunca az adetda renkten oluşdünyalıkıdır. Her çbedel baskı ve fason tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok önemli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. özge firma evet da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa amil vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya önemli dokunca verir.
Logo tasarımcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten tasarımcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kasılmaun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin gönülğine mütenasip olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini ne teşhismladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yönıaralık lazım rengi lazım şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü mevsim da sıkıntısızılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün evet da firma bâtınin logo tasarlanacağı mevsim o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine vukuf sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı mevsim simgenin taşıyacağı mazmun bakımında bu vukuf çok önemlidir.