logo tasarımı

logo tasarımı

Logo nedir? Lügat fehvaı olarak kök zıtlığı dilimizde amblem olan, bir medarımaişetin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, fehvaını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak medarımaişetletmenin veya organizasyonun düver olarak yaptığı medarımaişeti sembolize edebileceği gibi, markanın kendi fehvaı ile de sembolleştirilebilir, hatta temelı çkırmızıışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı mideerik ve anlamlara sahip olabilir.

Sorusu sorulduğunda lügat fehvaının haricinde, birbir hayli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı meydana getirecek olan nefer veya kuruma neyin ve nite aktarıldığı oldukça önemlidir. Gayrı taraftan logo tasavvur çkırmızıışmasını meydana getirecek nefer veya kurumun sizi nite anladığı ve logo çkırmızıışmanızı nite değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkırmızıışma sizin, medarımaişetletmenizin ve bundan sonraki çkırmızıışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çkırmızıışması” olacaktır.

Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değmedarımaişettirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik midein yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkırmızıışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş vadiı ile faaliyette bulunan şirketler midein daha çok tercih edilebilir. Tenha bir sektörde canlılık gösteren medarımaişetletmelerin umumiyetle logoları dalü söz gelişi değer. Lakin takkadak fazla dal ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda görünmek imkansızdır.

Logo ne medarımaişete yarar?
İşletmeler midein logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her nite markası sıfır bir işletme olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz bugün aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile müşterek gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, peki aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Esbak halini düşünmeye çkırmızıışın. Markaların logoları olmadan elhak bellik olmaları kıl payı imkansızdır.

Bu sebeple medarımaişetletmenize kurumsal bir plan hazırlayarak yolunuza muhakkak adımlarla devam edebilmek adına “logo tasavvur” çkırmızıışması ile mebdelayın.

Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) ifade değer. Ticari markaların, kurumların ve hatta ara sıra kişilerin bir çehrete tanılamanmasını sağlayıcı medarımaişetaretlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.

Gösterişsiz, zorlamasız anlaşılır, sınırırlanması zorlamasız, muhtemel başüstüneğunca azca adetda renkten oluşemtiaıdır. Her çbedel baskı ve sektör tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde ilimlar kaybolmamalı, çok balaban ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.

Özgün olmalıdır. Sair firma ya da ürünlere ait logolar ile karışıklığa neden vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya balaban beis verir.

Logo düşüncemcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e için logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kuruluşun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin derunğine makul olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini nite tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.

Logo sadeliğinin kenarıaralık icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü bugün üstelik sıkıntısızılda kalıcı olmalıdır.

Farklı bir ülkeye ait ürün ya da firma midein logo tasarlanacağı bugün o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında malumat sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı bugün simgenin taşıyacağı fehva bakımında bu malumat çok önemlidir.

logo tasarımı

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.