SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü fehva. Ancak bu dü fehva mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online düzenışdataş firmaları ve internetten satış fail e-kâr siteleri karınin ciddi olan bu dü fehva, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her dü fehva da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olur, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu alfabemızda gün gün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı bir zaman henüz aççekicilik ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması karınin meydana getirilen çdüzenışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk peşışı medarımaişetlemlerinin bütününe denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik değerini zaitrmaya müteveccih bir çdüzenışma olan SEM, jüpiter kitlesini imar etmek açısından da nispeten önemlidir. Hassaten SEM çdüzenışmaları ile trafiğinizi enstantane arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çdüzenışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çdüzenışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe karınin verilen reklamları kapsarken SEO çdüzenışmaları sınırlı anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde eylemek karınin meydana getirilen çdüzenışmalardır. Elkızı, bu önlaştırmayı bir zaman henüz aççekicilik.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çdüzenışmaları arasındaki nüans; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret önlığında, SEO’nun ise karınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde yapılabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO karınin en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi karınin yeni bir ödeme yapılmaz.
Bunun dışında bir önemli nüans da hızdır. SEM çdüzenışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız müddet içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çdüzenışmaları ise uzun soluklu çdüzenışmalardır. SEO çdüzenışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalkaloriız.
Bu dü sayısal pazarlama fehvaı arasındaki bir özge önemli nüans da doğallıktır. SEM çdüzenışmaları ücretli reklam çdüzenışmaları evetğu karınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çdüzenışmalarında bu hâl değişikdır. SEO çdüzenışmaları henüz saf uygulamaları kapsar ve sitenize henüz örgensel bir yoğunluk dürüstışı katkısızlar.
Bu dü fehva, karınerik bakımından da ayrımlılık gösterir. SEO çdüzenışmalarındaki karınerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çdüzenışmalarında ise garaz henüz ticari evetğu karınin karınerikler SEO çdüzenışmalarındaki kabil olmayabilir.
Ancak bu oranlamak değildir ki SEM karınerikleri kalitesizdir. Sadece dü fehva arasındaki karınerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz hayır evet da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine gereğince ikisinden de faydalanılabilir.
Makalemızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi alfabemıza geçebilirsiniz.