Kişinin yaşadığı topluluk içinde değeri olan , kapasite, tutum ve gayrı davranış biçimlerini geliştirdiği süreçlerin tümüdür.
Eğitim, önceden saptanmış esaslara nazaran insanların davranışlarında belli gelişmeler esenlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Eğitim; ferdin davranışlarındaki evetşantısı kanalıyla kasıtlı olarak ve isteyerek değişme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kabil eğitimin bir çok tanılamamı kuruluşlabilmektedir. Ancak, hasetmüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanılamam:
“Ferdin davranışında, kendi evetşantısı kanalıyla ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin lakinçlarına uygun ) değişme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu tanıma nazaran;
· Eğitim bir süreçtir.
· Eğitim sürecinde, ferdin davranışlarının matlup yönde değiştirilmesi lakinçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değişme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim sürecinde ferdin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç çizgi öğesi vardır.
1. Amaç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Eğitim lakinçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam değer ve yorum ile son bulur. Sürecin bu mantığı bütün kültürler muhtevain bire birdır. Amaçların içinde ne olduğu ve öğrenme muhtevain kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre nazaran değişebilir, ancak sürecin doğbirliı değişmez.
Eğitim kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün boyunca birhayli filozof ve eğitimci, eğitimin ne olduğuna konusunda farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuşdolaşma. Hasetmüzde ise eğitimin ikrar edilen ölçün tanılamamı şudur: Eğitim, ferdin davranışlarında kendi evetşantıları kanalıyla kasıtlı olarak istendik davranış değişikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın içinde eğitime konusunda bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları kanalıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değişikliği” ve “müddetç” kabil kelimeler eğitimin anne taşlarıdır.
Eğitim, kişioğlu muhtevain ömür boyu devam eden bir süreçtir ve davranışlarda tadil meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise ferdin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik yani beklentilere ve hedeflere uygun olabileceği kabil istenmedik yönde de gelişebilir. Eğitim sürecinin işletilmesi ise kasıtlı yani programlı ve programlı olabileceği kabil gelişigüzel de olur. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal yetişek, gelişigüzel meydana getirilen eğitime ise informal yetişek denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek okul, dershane, yetişek merkezleri kabil mekânlarda verilen yetişek formal; ferdin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı olmayan yetişek ise informal eğitidir. Yani yetişek sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Eğitim Türleri
Eğitim türlerine nazaran sınıflandırıldığında formal ve informal yetişek sürdürmek üzere iki tür ortaya çıkar. Formal yetişek okullarda evet da kurumlarda belli bir maksat ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu yetişek tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende yetişek süreci idari bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal yetişek ise otomatik gelişen plansız ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki birey bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim Sistemi
Eğitim, bir düzen olarak ele tuzakındığında ise yetişek sisteminin üç çizgi ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, süreçler ve çıktılardır. Kaynar; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, yapı, donanım, maliyet, personel kabil fiziksel unsurlardır. Süreç; okul içinde gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde eksperlik, yeterlilik, yetki, test neticeları kabil matlup davranış değişiklikleridir.